Pocitadlo.sk
7 tipů pro lepší spánek (2019) | Výživový-doplněk.cz

7 tipů pro lepší spánek

Máte starosti, které vám nedají spát? Vzbudili vás sousedi a nemůžete znovu usnout? Trápí vás v noci bolesti? Příčin nespavosti je nespočet. Některé můžeme ovlivnit, jiné ne. Jedná-li se o krátkodobé problémy se spánkem, pak se vše dříve, nebo později vrátí do normálu. Přetrvávají-li ovšem potíže s usínáním a spaním během noci, delší dobu, na nic nečekejte a hledejte řešení.

Málokdo si dokáže představit, jak těžký život mají lidé trpící nespavostí, dokud se sám neocitne v jejich kůži.

Náročné usínání, probouzení se během noci či předčasné probuzení značí jediné – nespavost. Tato porucha spánku patří mezi nejčastější spánkové problémy a v dnešní době postihuje až 45 % celkové populace. Vzhledem ke stále rostoucímu číslu se už někdy hovoří dokonce o globální epidemii.

Nedostatek spánku přitom viditelně snižuje kvalitu života a přináší řadu problémů. Naštěstí i nespavost má ve většině případů řešení.

Vyzkoušejte bylinky na spaní


Bylinky pomáhají již stovky let. Důležité je ovšem vědět, jaké a v jakém množství. Mezi bylinky na spaní patří například meduňka lékařská, mučenka pletní, šafrán setý nebo kozlík lékařský.

Tyto čtyři bylinky navíc najdete v přírodním doplňku stravy, který pomáhá již od prvního dne.

Může za to vysoce kvalitní práškový extrakt z bylinek, který přispívá k dobrému spánku, uvolnění a snížení stresu.

Z dalších bylinek, které nám pomáhají ke zklidnění i spánku, nesmíme zapomenout na heřmánek pravý, třezalku tečkovanou či levanduli lékařskou.

7 tipů pro lepší spánek medunka

Meduňka lékařská

Vytvořte si příjemné zázemí


Prostředí, ve kterém usínáte, hraje velkou roli v tom, jak se vám bude spát. Proto si v ložnici vytvořte příjemnou atmosféru.

Zapomeňte na křiklavé barvy, tikající hodiny, všemožné elektronické přístroje a další negativní prvky. Naopak si v ní pořádně zatemněte, nebo si alespoň pořiďte klapky na oči. Prostupující světlo vám totiž může v případě probuzení se během noci narušit spánek.

V ložnici udržujte teplotu okolo 18 až 20 °C a před spaním nezapomeňte místnost dobře vyvětrat.

lepší spánek

V ložnici si vytvořte příjemnou atmosféru.

Mějte pod kontrolou pitný režim


Jestliže si před spaním dopřejete příliš kofeinových, energetických nebo alkoholických nápojů, mohou se objevit potíže s usínáním či nočním probouzením.

Přehánět byste to ovšem neměli ani s nealko nápoji či vodou. Příliš mnoho vypitých tekutin vás totiž může během noci nutit chodit na toaletu. Samozřejmě to ale neznamená, že byste večer nemohli uhasit žízeň sklenicí vody.

Ke spánku vám může pomoci i hrnek teplého mléka slazeného medem.

Zatímco mléko je zdrojem aminokyseliny tryptofan, která podporuje tvorbu spánkového hormonu melatoninu, sladký med vám pomůže zbavit se stresu.

7 tipů pro lepší spánek

Mějte pod kontrolou pitný režim.

Pravidelně sportujte


Je vědecky dokázané, že lidé, kteří se pravidelně hýbají, lépe spí. Chcete-li usínat lépe, zařaďte do svého režimu i nějaký druh sportu.

Je na vás, zda budete běhat, zajdete si na tenis, nebo si dopřejete dlouhé procházky. Snažte se jen dodržovat pravidlo, že přibližně dvě až tři hodiny před plánovaným spánkem nebudete provádět žádná fyzicky náročná cvičení. Ke spánku pomohou i aktivity, které vás zbaví stresu.

Pro někoho to znamená běh, pro jiného meditace či jóga.

7 tipů pro lepší spánek sport

Pro lepší spánek pravidelně sportujte!

Vyhněte se modrému světlu


Chcete-li konečně dobře spát, zkuste se pár dní vyhýbat modrému světlu. V současné době plné mobilních telefonů, počítačů, tabletů a LED žárovek to samozřejmě nejde po celý den, ale dvě až tři hodiny před spaním se to dá zvládnout.

Modré a zároveň studené světlo mate mozek, který neví, zda máte spát, nebo bdít.

Modré světlo negativně působí na tvorbu melatoninu, jehož nedostatek způsobuje problémy se spánkem. Hladinu melatoninu ale můžete podpořit i kapslemi Dreamly, které obsahují aminokyselinu l-tryptofan důležitou pro tvorbu hormonů serotonin a melatonin.

Před spaním se vyhnete mobilnímu telefonu.

Zbystřete před prášky na spaní


Říkáte si, že už to dál nejde a že nastal čas na prášky na spaní na předpis neboli hypnotika? Možná byste měli vědět, že žádný prášek nenahradí přirozený spánek, jak by se mohlo zdát na první pohled.

Kromě vedlejších účinků v podobě bolestí hlavy či břicha, únavy nebo poruchy koncentrace je největším rizikem léků na spaní vznik závislosti.

Proto si jejich užívání dopředu rozmyslete.

Spěte nazí


Rada na závěr vás možná překvapí, ale má svou logiku. Proč byste měli spát nazí? Organismus se během noci přirozeně ochlazuje, k čemuž přispívá i spaní bez pyžama. To samé platí i o sprchování.

Zatímco odpoledne si můžete dopřát horkou uvolňující koupel, před spaním je vhodnější rychlá osvěžující sprcha.

Trápí vás během dne únava, a přesto večer nemůžete usnout? Vyzkoušejte naše rady na spánek a zatočte s vaší nespavostí.

  Náš TIP

Chcete-li však mít jistotu, že prospíte celou noc a ráno budete skutečně odpočatí, vsaďte na přírodní složení kapslí Dreamly pro rychlejší usínání a kvalitnější spánek. Zobrazit v obchodě

Tomáš
 

Dobrý den, jmenuji se Tomáš a jsem autorem tohoto magazínu. Už 20 let se věnuji zdravému životnímu stylu. Zajímám se o alternativní způsoby léčby. V mých článcích vám nabídnu můj názor a hodnocení různých výživových doplňků.

Zanechat komentář 0 reakcí

Napsat odpověď