Pocitadlo.sk
Nejlepší syrovátkový protein - TOP 6 (2018) | Výživový-doplněk.cz
1

Nejlepší syrovátkový protein – TOP 6

Syrovátkový protein je velmi oblíbený výživový doplněk pro všechny sportovce. Je skvělým zdrojem bílkovin, které jsou snadno vstřebatelné a rychle se v těle absorbují.

Co je to syrovátkový protein?


Syrovátkový protein je směs bílkovin izolovaných ze syrovátky. Syrovátka je tekutá část mléka, která se odděluje při výrobě sýra.

Syrovátkový protein je jedním ze dvou proteinů nacházejících se v mléce. Mléko obsahuje dva hlavní typy proteinů – kasein (80%) a syrovátku (20%).

Když se do mléka přidá koagulant (obvykle renin), oddělí se tvaroh (kasein) a syrovátka. Syrovátkový protein je ve vodě rozpustná část mléka.

Syrovátka se používá jako bílkovinný doplněk. Je velmi užitečná pro dosažení denních proteinových cílů.

A víte co je na tom nejlepší?


Syrovátka se absorbuje rychleji než jiné formy bílkovin, což také zvyšuje syntézu svalových bílkovin a konečný růst svalů.

Bílkoviny jsou vhodné i na hubnutí. Syrovátka sice nesnižuje obsah tuku, ale užívání většího množství bílkovin často pomáhá spálit přebytečný tuk.

Syrovátka nepoškozuje játra ani ledviny, ale může zhoršit již existující poškození. Lidé s poruchou jater nebo ledvin mají být opatrní při zvyšování konzumace bílkovin rychle bez vedení lékaře.

Proč syrovátkový protein?


Co je hlavním úkolem syrovátkového proteinu?

  • Pomáhá budovat svalovou hmotu
  • Pomáhá snižovat čas potřebný na regeneraci
  • Rychle se vstřebává
  • Chrání svaly
  • Potlačuje chuť k jídlu

V různých studiích se ukázalo, že syrovátka má největší pozitivní účinek na syntézu svalových bílkovin, zejména v trénincích na odolnost.

Syrovátka má také potenciál výrazně snížit chuť k jídlu. Zároveň však dokáže zrychlit váš metabolismus a pomoci spálit přebytečné tuky.

Většina ochucených syrovátkových proteinů je také docela chutná a může být použita na výrobu zdravých receptů (např smoothies), které mají neuvěřitelně dobrou chuť.

Syrovátka je obecně dobře snášena, ačkoli lidé s nesnášenlivostí laktózy musí s ní být opatrní. Existují i ​​někteří lidé, kteří jsou alergičtí na syrovátku.

Jak si vybrat ten nejlepší syrovátkový protein?


Vybrat si správný protein nemusí být nejlehčí. Na trhu je obrovské množství různých druhů a značek.

Základ je promyslet si nač protein potřebujete? Je to růst svalů? Regenerace? Hubnutí?

Přinášíme vám přehled 6 nejlepších syrovátkových proteinů. Tento seznam jsme vytvořili na základě uživatelských recenzí a dostupných informací o jednotlivých proteinech.

Ať se líbí.

Nejlepší syrovátkový protein

1. 100% Whey Gold Standard – Optimum Nutrition


Nejlepší syrovátkový protein

100% Gold Whey Standard vyhrál kategorii TOP protein roku už 11 krát! To ho právem staví na vrchol našeho žebříčku.

Jde o celosvětově nejprodávanější protein. Je perfektně rozpustný a má příjemnou chuť.

Podporuje růst svalové hmoty a odbourávání přebytečného tuku. Koneckonců, to je hlavním úkolem kvalitního proteinu.

Tento “super protein” bsahuje až 82% proteinu, 4,8g glutaminu a 5,5g BCAA.

Je vhodný při jakémkoliv sportu! Nejvhodnější je při vysoce intenzivním tréninku ale nemusíte se ho bát užívat ani při aktivním životním stylu.

Skvěle dokáže zregenerovat svaly po náročném dni.

VÝHODY

  • Vysoký obsah proteinů
  • Maximální vstřebatelnost
  • Nízký obsah uhlohydrátů
  • Nejkvalitnější zdroj bílkovin na trhu
  • Vhodný pro lidi s laktózovou intolerancí

NEVÝHODY

  • Účinky se mohou dostavit až po pár užít

2. THE Whey Protein


THE Whey Protein je novinkou na našem trhu. Jedna porce tohoto vymakaný proteinu obsahuje až 25 g bílkovin a pouze 2 g sacharidů. Dále obsahuje 1 g tuku a 3 g leucinu.

Aby toho nebylo málo, tento protein obsahuje složku MyZyme. Ve zkratce jde o směs enzymů, kterou vytvořili experti na výživu. MyZyme během procesu trávení dokáže rozložit bílkoviny na menší části aminokyselin a následně budovat svalovou hmotu.

Tato směs je dokonce obohacena o proteázu a obsahuje její nejvíce z pomezi nabízených konkurenčních výrobků.

Pokud stále váháte, MyProtein je skvělá volba. Nezáleží na tom, jaký druh sportu děláte. THE WHEY protein podpoří tvorbu svalové hmoty a zaručí její kvalitní regeneraci.

V nabídce je 6 příchutí – čokoláda, karamel, matcha, salted caramel, vanilla creme a strawberry milkshake.

VÝHODY

  • Vysoký obsah proteázy
  • Skvělé hodnocení
  • Velké množství příchutí
  • Vysoký obsah bílkovin

NEVÝHODY

  • Vyšší cena

3. SYNTHA 6 EDGE


Syntha 6 Edge je kvalitní vícesložkový protein. Jde o vylepšenou verzi jeho předchůdce Syntha 6. Jeho hlavní výhodou je, že obsahuje až 24g proteinu a pouze 1,1g cukru!

Najpriek nízkému obsahu cukru má lahodnou chuť, která se zalíbí i náročnějším zákazníkům.

Skvěle podporuje růst svalové hmoty, její regeneraci a navíc skvěle chutná!

Výrobce BSN se zaměřil hlavně na chuť a funkčnost tohoto proteinu.

Proteinová směs je složena z následujících složek:

  • syrovátkový koncentrát, izolát syrovátkové bílkoviny, hydrolyzovaný izolát
  • syrovátkové bílkoviny, koncentrát mléčné bílkoviny, micelární kasein
  • kaseinát vápenatý, emulgátor: sójový lecitin), slunečnicový olej, příchutě (mléko)
  • zahušťovadla (sodná, xanthamová guma, karagenan)
  • sladidla (sukralóza, acesulfam K), chlorid sodný

VÝHODY

  • Skvělá chuť
  • Nízký obsah cukru
  • Vysoký obsah proteinu
  • Bohaté složení

NEVÝHODY

  • Chuť může připadat uměle (záleží od vašeho vkusu)

4. 100% Whey Professional – Scitec Nutrition


100% Whey Protein Professional je ultrafiltrovaný syrovátkový protein. Je složen z izolátu a koncentrátu.

velmi vysoký podíl biologické hodnoty, obsahuje až 47,5% anabolických aminokyselin a 10% intaktní bílkovinné frakce – imunoglobulinu.

Tato frakce podporuje imunitní systém. Vyznačuje se nízkým obsahem laktózy – lehce stravitelný.

Je bohatý na L-leucin, L-glutamin, taurin a směs trávicích enzymů. Má skvělý aminokyselinový profil.

Je 73% -ní proteinová směs nejkvalitnějšího ultrafiltrovaného syrovátkového koncentrátu a izolátu. Má vysokou biologickou hodnotu, obsahuje 47,5% anabolických aminokyselin a 10% intaktní bílkovinné frakce imunoglobulinu, která podporuje imunitní systém.

Vyznačuje se nízkým obsahem laktózy a je obohacen o L-leucin, taurin a L-glutamin, jakož i směs trávicích enzymů.

Složení:

  • Microfiltered Whey Protein Isolates – mikrofiltrovaný izolát syrovátky
  • Ion-Exchange Whey Protein Isolates – izolát syrovátky vyráběný iontovou výměnou
  • Ultrafiltered Whey Protein Concentrate – ultrafiltrovaný koncentrát syrovátky
  • HydroWhey Hydrolyzed Whey Peptides – hydrolyzované syrovátkové peptidy

VÝHODY

  • Výborná chuť
  • Lehce stravitelný
  • Nízké procento laktózy
  • Vysoká biologická hodnota

NEVÝHODY

  • Obsahuje více umělých sladidel

5. WEIDER PROTEIN 80 PLUS


Obnovený 4 složkový protein, který obsahuje až 83% vysoce kvalitních bílkovin. To je Protein 80 Plus od značky Weider.

Účinně buduje čistou svalovou hmotu. Jeho základ je tvořen kombinací pomalu stravitelných bílkovin, vitaminu B6 a vápníku.

Jeho hlavní plus je nízký obsah sacharidů a tuků. Je velmi vhodný pro fyzicky vytížené sportovce a lidi, kteří žijí aktivní život.

Obsahuje až 4 zdroje kvalitních bílkovin:

  • kasein
  • mléčný izolát
  • syrovátkový koncentrát
  • vaječný albumin

Je vhodný jak pro nabírání svalů, tak i do diety! Má postupné vstřebávání aminokyselin – až 6 hodin!

To znamená, že nezatěžuje žaludek.

VÝHODY

  • Nezatěžuje žaludek
  • Postupné uvolňování
  • Komplexní složení
  • Vhodný i do diety

NEVÝHODY

  • Příliš pění

6. 100% WHEY ISOLATE SCITEC


Whey Isolate od firmy SCITEC obsahuje 84% proteinů.

Tento produkt byl vytvořen za účelem vytvoření co nejčistšího koncentrátu. Má rozhodně velmi slušnou vstřebatelnost.

Zabezpečuje růst svalové hmoty. Obsahuje nízké množství laktózy, tuku a uhlohydrátů. Také je vhodný do diety.

Pro velký nárůst svalové hmoty ho třeba kombinovat s jinými přípravky.

VÝHODY

  • Vhodný do diety
  • Kvalitní složení
  • Super cena

NEVÝHODY

  • Pro lepší účinek ho třeba kombinovat s jinými přípravky

Shrnutí – Jak si vybrat protein?


Věnujete se ve svém volném čase cvičení a přemýšlíte nad tím jak ho ještě více zefektivnit?

Odpověď mohou být proteiny.

Na trhu se jich však nachází enormní množství.

Jak si tedy vybrat ten pravý pro vás? Zde jste na správném místě, velmi rádi vám s výběrem pomůžeme.

Nezáleží na tom, jestli chcete zhubnout nebo své svaly více vyrýsovat. Protein, díky vysokému obsahu bílkovin vám pomůže v obou případech.

Dnes lze dostat i proteiny s regulovaným obsahem bílkovin i sacharidů, podle čeho si vyberete přesně to co potřebujete. Pokud například máte problémy s přibíráním, měli byste si zvolit protein s nižší procentuální koncentrací bílkoviny.

Druhy koncentrátů


Určitě jste se již setkali s pojmy jako jsou koncentráty, izoláty či kaseiny. Co však tyto odborné názvy znamenají? Pojďme se na to společně podívat!

Koncentrát

  • Nazývá se také WPC
  • Obsahuje podíl bílkovin mezi 30-90%
  • Málo tuku
  • Málo cholesterolu
  • Obsahuje laktózu – alergici pozor!
  • Těžší se tělu tráví
  • Obsahuje velké množství aminokyselin – velké plus!
  • Cenově nejvýhodnější

Izolát

  • Bílkoviny v podílu nad 90%
  • Obsahuje velmi nízké množství laktózy
  • Dobře se tráví
  • Nízký podíl tuků
  • Dražší, kvůli složitějšímu procesu výroby
  • Kvalitnější svalová hmota

Kasein

  • Obsahuje 70 – 80% bílkovin
  • Obsahuje minerály
  • Celkový proces vstřebávání trvá až 7 hodin
  • Dlouhodobější pocit nasycení
  • Obsahuje různé vitamíny

Řiďte se složením


Před koupí proteinu je důležité podrobně si přečíst, co vlastně obsahuje.

Častokrát se totiž stává, že obsahují buď některou z látek, na které můžete být alergický.

Také výrobci píší, co všechno jejich výrobek obsahuje a vy si řeknete, že čím více prospěšných látek, tím lépe.

Opak je však pravdou!

Určete si na co se při svém cvičení chcete zaměřit a protein si vyberte podle toho, který obsahuje největší podíl látky, kterou potřebujete.

Nestačí si přečíst pouze názvy látek, ale také jejich procentní podíly, protože mnohdy se stává, že výrobce na obal napíše různé vzácné látky no reálný produkt jejich obsahuje zcela zanedbatelné minimum, které pro vás nebude absolutně prospěšné.

Čtěte recenze


Při výběru toho správného proteinu byste se měli v první řadě zamyslet, kolik  máte v plánu do svého těla zainvestovat.

Na trhu se totiž v dnešní době nachází nespočet výrobků od různých výrobců, ale ne všechny proteiny jsou tak dobré jak se na první pohled může zdát.

Častokrát se například stává, že si vyberete nějaký protein z nižší cenové kategorie, ale už při prvním použití zjistíte, že vám vůbec nechutná, protože jeho cena byla mnohem lepší než jeho chuť.

A když už něco jdete konzumovat, určitě chcete aby Vám to i chutnalo.

Najděte si tedy už před koupí produktu na internetu různé recenze od lidí, kteří si již daný produkt zakoupili.

Velmi rychle tak zjistíte,  zda se produkt opravdu vyplatí koupit.

Navíc lidé, který již určitý protein používají vám určitě budou umět poradit i ohledně nějakých typů či triků, jak protein udělat ještě efektivnějším, popřípadě kdy je nejlepší ho konzumovat.

Výhody proteinů


Co můžete od kvalitních proteinů čekat kromě budování svalové hmoty?

Pokud si vyberete opravdu kvalitní výrobek, můžete si být jistý, že nejen naberete více – kvalitnější svalové hmoty, ale také pomůžete svému tělu k tomu, aby bylo silnější a odolnější.

Jaké další benefity tedy nabízí?

  • Vytvoří ochranu pro vaše svaly, takže o ně tak snadno nepřijdete i během diety
  • Podporuje chemické reakce v těle
  • Udržuje správnou hladinu hormonů
  • Podporuje fungování imunitního systému
  • Udržuje vaše tělo hydratované během cvičení i mimo něj
  • Rychlejší regenerace svalů
  • Zrychlování metabolismu
  • Pocit velkého množství energie – budete se cítit méně vyčerpaný

Nejlepší proteiny pro ženy


Výběr proteinu může částečně ovlivnit i vaše pohlaví.

Všichni víme, že naše těla jsou rozdílné, v těle žen probíhají i jiné chemické reakce než v tělech mužů a proto je důležité na to částečně brát i ohled.

Často se u žen setkáváme s mylnou představou toho, že  při užívání proteinu hodně přiberou, budou nabírat obrovské množství svalové hmoty a v konečném důsledku budou vypadat jako velcí svalnatí chlapi.

Realita je však úplně jiná.

V těle ženy se nenachází hormon s názvem anabolický testosteron, díky kterému muži tak rychle nabývají velkou svalovou hmotu, právě kvůli tomuto faktu se ženy vůbec nemusí obávat, že by se z nich vlivem proteinů stala tzv. hora svalů.

U žen proteiny podporují rychlejší hubnutí,  rychlejší metabolismus a rovnováhu krevního tlaku.

Pro ženy, které mají zájem o hubnutí jsou nejvhodnější syrovátkové koncentráty nebo kaseiny. Oba jsou skvělé i jako náhrada jídla, nejen výživový doplněk.

Dá se z nich jednoduše připravit i různé pokrmy, které jsou nejen zdravé ale i chutné zároveň.

Pokud jste však typ, který vytrvalostní cvičí a zaměřujete se především na udržení velké kondice, měli byste si zvolit spíše něco, co vaše svaly okamžitě zregeneruje a dodá vám energii během tréninku i po něm.

Zvolte si proto protein, který  obsahuje vyšší procento bílkovin, ale zároveň méně kalorií.

Také byste se měli přesvědčit, že váš protein obsahuje dostatek různých vitamínů a minerálních látek.

Pokud se zaměřujete na cvičení s těžkými váhami, nejvhodnější pro vás bude izolát.

Izolát zregeneruje vaše svaly mnohem rychleji než koncentrát či kasein.

Zároveň je i ochrání a zpevní. Obsahuje velký podíl bílkovin, přesto se snadno vstřebává a po těžkém tréninku vás určitě osvěží.

Kdy je nejlepší užívat proteiny?


Pro dosažení co nejefektivnějšího výsledku při konzumaci proteinů je důležitý nejen výběr toho správného proteinu, ale také jeho správné používání.

V ranních hodinách je nejlepší dopřát si protein, který vaše tělo rychle stráví a zpracuje, na základě čeho vám dodá energii hned z rána a nakopne vás do nového dne.

Pokud chcete konzumovat protein před cvičením, dejte si ten, který se zpracovává pomaleji, budete tak zásobován energií i během náročného tréninku.

Během dne se doporučuje konzumovat proteiny s lehkým vstřebáváním, pomohou vám udržet  v těle rovnováhu látek po celý den.

Na večer je zase doporučeno užít kasein. Jelikož se vstřebává během sedmi hodin, je to nejlepší volba, která vás zásobí vitaminy i během spánku, zlepší jeho kvalitu a ráno se vzbudíte plní energie.

Nejlepší syrovátkový protein – TOP 6
4.4 (87.5%) 8 votes
Tomáš
 

Dobrý den, jmenuji se Tomáš a jsem autorem tohoto magazínu. Už 20 let se věnuji zdravému životnímu stylu. Zajímám se o alternativní způsoby léčby. V mých článcích vám nabídnu můj názor a hodnocení různých výživových doplňků.

Zanechat komentář 1 reakcí
Robo - 6. března 2018

Nevím no, synthu bych asi dal na první místo. Ale to je asi jen můj názor, protože je to můj oblíbený proťák. Jinak fajn sestaven žebříček.

Odpovědět

Napsat odpověď