Pocitadlo.sk
Nejlepší Vegan Protein - ✅ TOP 5 (2019) | Výživový-doplněk.cz

Nejlepší Vegan Protein – ✅ TOP 5

Proteinové přípravky zná téměř většina sportovců, protože jde o nejrozšířenější a nejpoužívanější druh tohoto výživového suplementu.

Existuje široká škála proteinů, které se dají využívat ať už při redukční dietě, podpoře sportovního výkonu, nebo při nabírání a udržování svalové hmoty.

Při výběru vhodného proteinu je důležité podívat se na jeho složení a metodu výroby.

My se konkrétně zaměříme na veganský protein a jeho účinky pro naše tělo.

Než si jednotlivě rozebereme složky veganského proteinu, podívejme se na to, proč je vůbec vhodné konzumovat proteinové výrobky.

Kde nejvýhodněji koupit Vegan protein?

Co jsou vlastně proteiny?


Proteiny (bílkoviny) jsou to makromolekulární látky.

Jde o řetězce, které jsou tvořeny z jednotlivých prvků. Základními prvky bílkovin jsou aminokyseliny tvořeny z vodíku, uhlíku, kyslíku, draslíku, železa a síry a propojené jsou mezi sebou peptidovými vazbami.

Bez bílkoviny jako stavebního kamene organismu nelze zajistit růst a vývoj těla. Buňky v těle jsou složeny z látek, které se z nich vytvářejí. Jejich trvalá potřeba se zajišťuje právě neustálým přísunem, protože v lidském těle se proteiny nepřetržitě rozkládají a tvoří.

Přijímat bílkoviny je důležité také z hlediska sacharidů. Hlavně jednoduché sacharidy zvyšují hladinu cukru v krvi, což způsobuje v organismu nadměrnou produkci inzulínu. Ta má za úkol, aby se uložil cukr do buněk a aby se použil jako energie. V kombinaci s proteinem se hladina cukru v krvi zvýší méně, takže je více stabilnější.

Naše tělo obsahuje přibližně 23 aminokyselin, avšak není schopno si některé druhy vytvořit samo. Proto je životně důležité přijímat je ve stravě.

Proteiny rozdělujeme z různých hledisek:

  • metoda výroby (koncentrát, hydrolyzolát apod.)
  • základní zdroj bílkoviny (syrovátka, kasein, bílek apod.)
  • doporučeno využití (rychlé proteiny, večerní proteiny apod.)
  • počet zdrojů a forem proteinu (jednosložkové, vícesložkové apod.)

Jaké mají proteiny účinky a proč jsou pro naše tělo prospěšné?


  • bílkoviny jsou součástí buněk lidského těla, tkání, svalů, kostí, šlach i kůže
  • účastní se na tvorbě enzymů, hormonů, krevního barviva hemoglobinu i trávicích šťáv
  • pomáhají udržovat rovnováhu vody a minerálních prvků a stálý osmotický tlak.
  • nedostatkem bílkovin se zpomaluje růst, vývoj a regenerace
  • mají skladovací i přepravní funkci
  • jsou přítomny při tuku uvnitř těla
  • jsou nezbytné pro metabolismus
  • jsou důležité pro udržení optimálního pH vnitřního prostředí organismu
  • posilují obranyschopnost organizmu
  • dlouhodobý nedostatek způsobuje horší hojení ran a poruchy nervového systému

V jídle, ve kterém bílkoviny přijímáme, můžeme najít téměř všechny zdroje živočišných bílkovin, dokonce mnohdy i v nezdravé míře. Je velmi jednoduché udělat změnu a vyměnit živočišné bílkoviny za rostlinné.

Rostlinné bílkoviny mají tu výhodu, že obsahují také množství minerálů, fytolátek, vitamínů, antioxidantů a mikroživin. Samozřejmě, že tím nepoukazujeme, že živočišní bílkovina je méně cenná nebo špatná.

Chceme jen, abyste věděli, že i rostlinná strava může být pro naše tělo kvalitním zdrojem bílkovin.

Nejlepší zdroje rostlinných bílkovin jsou


  • fazole, která obsahuje 22 g bílkovin na 100 g
  • dalším bohatým zdrojem je čočka, která obsahuje cca 25 g bílkovin na 100 g. Mimo jiné je bohatá na vitamin B, mědi, zinku či železa a hořčíku.
  • zdroj s nejvyšším obsahem bílkovin 40 g na 100 g je sója, avšak je znevýhodněn právě typem bílkoviny. Obsahuje proteázu, která snižuje využitelnost přijaté bílkoviny.
  • kvalitní bílkovinu poskytuje také hrách, který je zároveň sytý
  • dalším výborným zdrojem jsou i arašídy. Zde se obsah bílkoviny pohybuje okolo 32 g na 100 g a jsou  zdrojem i nenasycených tuků a vitamínů.

Právě rostlinný protein je základním prvkem veganského proteinu, kterému věnujeme další část našeho článku.

Co je vegan protein?


Můžeme o něm napsat, že je 100 % rostlinný. Skládá se z nejkvalitnějších složek, konkrétně jsou to 3 druhy rostlinných proteinů, které jsou doplněny o vitamíny D3, B12, vitamínovým B-komplexem a také rostlinnými BCAA.

Rozebereme si konkrétní složky:

  • 3 druhy rostlinného proteinu

✅ Rýžový protein

  • má vysoký obsah aminokyseliny glutamin a dobrou stravitelnost
  • získává se vodnou extrakcí z čisté propírané rýže
  • v přirozené formě zde najdeme i vitaminy skupiny B, E, vlákninu a sacharidy
  • neobsahuje žádný tuk, cholesterol a cukr
  • aminokyselinové spektrum má velmi blízké základnímu AA spektru mateřského mléka (96 %)
  • ve spojení s konopným a hrachovým proteinem vytvářejí komplexní aminokyselinové spektrum

✅ Konopný protein

  • vyrábí se z konopných semen
  • obsahuje 10 esenciálních aminokyselin
  • má vysoký obsah esenciálních mastných kyselin.
  • obsahuje příznivé množství vlákniny a vitamíny A, C, D, E a B komplex a minerály (Ca, Mg, Zn, Fe)

✅ Hrachový protein

  • má schopnost snižovat hladinu hormonu ghrelin (vylučuje jej prázdný žaludek). V žaludku zůstává protein déle, a tím zpomaluje vylučování.
  • bohatý na nutriční hodnoty

Vitamin D přispívá k normální funkci imunitního systému, napomáhá správnému vstřebávání vápníku a fosforu, normální hladině vápníku v krvi a podílí se na procesu dělení buněk.

BCCA společně s aminokyselinami proteinů vytvářejí optimální množství aminokyselin pro produkt.

Pro koho je vegan protein vhodný?


  • pro vegetariány, vegany, paleo vyznavače, ale také pro diabetiky, kteří nepřijímají bílkoviny z masa, a proto je musí nahradit z jiných dostupných zdrojů
  • při cvičení, fyzické námaze, aktivním a zdravém životním stylu
  • pro růst a tvorbu svalové hmoty
  • jako alternativa kvalitního proteinu v případě laktózové intolerance a při bezlepkové dietě
Tomáš
 

Dobrý den, jmenuji se Tomáš a jsem autorem tohoto magazínu. Už 20 let se věnuji zdravému životnímu stylu. Zajímám se o alternativní způsoby léčby. V mých článcích vám nabídnu můj názor a hodnocení různých výživových doplňků.

Zanechat komentář 0 reakcí

Napsat odpověď