Pocitadlo.sk
Pět Tibeťanů - sestava cviků, které vám vrátí zdraví (2021) | Výživový-doplněk.cz

Pět Tibeťanů – sestava cviků, které vám vrátí zdraví

Celková nepohoda, příliš mnoho stresu a negativní náhled na život devastují existenci mnohých z nás. Patříte k nim i vy? Nemusí to tak být.

Abyste našli klid, nestresovali se zbytečně mnoha věcmi a měli pozitivní přístup k životu, zkuste Pět Tibeťanů. Není to nic složitého ani časově náročné.

K relativní každodenní pohodě vám postačí pouze pět cviků. Avšak ne ledajakých.

Odkud se vzali?


Mudrci a mniši v Tibetu a téměř všichni učenci východních filozofií a medicíny tvrdí, že v těle existuje sedm center energie. Náš moderní svět je už také pomalu začíná akceptovat. Běžně je nazýváme čakry. Podle východních filozofií je má ve svém těle každý. Kromě nejrůznějších způsobů čištění čaker za pomoci hudby, manter, cvičení jógy a mudier, meditace a relaxace, možná s čakrami pracovat ještě jinak.

Jelikož jde o energetická centra předpokládá se, že energie v nich víří a rotuje.

Zajímavostí je, že podle dávných indických filozofií se hovoří o opačném směru proudění energií v rámci čaker v závislosti na pohlaví. Mužům údajně rotují čakry opačným směrem než ženám. Jde o zajímavou filozofii, v níž se odráží klasické pravidlo protipólů nebo jin a jang.

Ještě pár slov k čakrám


Ale zpět k čakrám. Čaker je celkem sedm a každá se váže k jedné ze sedmi žláz s vnitřní sekrecí v našem těle. Ty ovlivňují jejich fungování, spojují se jedna za druhou a mají vliv na správnou činnost celého našeho organismu. Jsou pěkně seřazeny po páteři od kostrče, kde se nachází první čakra, až na vrch hlavy, kde je umístěna poslední sedmá čakra.

V optimálně fungujícím těle čakry víří rychle a efektivně tak, že pomáhají celému tělu fungovat správně.

Ale co dělat, pokud je někde v těle problém? Kromě již zmíněných metod, jak čakry a s nimi propojené žlázy energeticky vyladit, je tu i další metoda. Je jí každodenní cvičení Pět Tibeťanů.

Kde cvičit?


Pokud to je možné, snažte se cviky 5 Tibeťanů cvičit na místě, kde není příliš horko ani příliš chladno. Rovněž je třeba i zabezpečení kvalitního větrání.

Oblečte si volné oblečení. Váš oděv by vás neměl omezovat v pohybu. Za ideální materiál se považuje bavlna. Čím méně budete mít na sobě oblečení, tím více si vychutnáte volnost vašich pohybů.

Pokud můžete, vyhraďte si prostor pouze pro jógová cvičení. Pokud to možné není, udržujte na vašem místě určeném na cvičení pořádek a čistotu. Rovněž platí pravidlo, že žíněnka nebo tvrdá matrace je vhodnější než tvrdá podlaha.

Kdy je nejlepší čas cvičit 5 Tibeťanů?


Pět Tibeťanů lze cvičit kdekoliv a kdykoliv. Přesto bychom rádi uvedli situace, které umožňují cvičit lehčí, pohodlnější a energeticky optimálním způsobem.

Nejlepší výsledky přináší cvičení ráno před snídaní nebo večer před spaním.

Cvičení ráno těsně po ranní sprše dodává energii po celý zbytek dne. Cvičení 5 Tibeťanů pozdě večer obvykle vede k hlubšímu spánku, a tak zkracuje dobu nutnou pro dostatečný odpočinek a načerpání sil.

Můžete však cvičit ráno i večer. Dokonce i jindy během dne, pokud vám to vaše pracovní náplň dovoluje, můžete s tímto cvičením začít.

Pět Tibeťanů je výhodné cvičit ne méně než tři hodiny po jídle. Cvičení s plným žaludkem může způsobit nevolnost. Pokud máte břicho plné jídla, je v trávicích orgánech soustředěno příliš velké množství krve a oběhové energie. Cílem vašeho cvičení je uvolnění oběhové soustavy a volný pohyb krve v celém těle.

Kolikrát každý cvik opakovat?


Ideální praxí je opakovat každý z cviků 5 Tibeťanů 21-krát. Kupodivu není nutné překračovat tento počet. Nejlepší energetický vliv cvičení se objevuje právě při tomto počtu opakování. Není známo, že by vyšší počet opakování někomu uškodil. Rozhodně však ani nijak neprospívá. Většina lidí zpočátku nezvládne tolik opakování. Nebuďte tedy nešťastní, když napoprvé nedokážete zacvičit celou sérii.

Téměř každému začátečníkovi trvá asi měsíc, než dokáže zacvičit 21 opakování cviku za sebou.

Začněte se sérií 10 – 12 opakování každého cviku. Dávky zvyšujte v souladu s vlastním tempem. Při jakémkoliv počtu pro sebe uděláte mnoho dobrého. Už postupný trénink k 21 opakování vám přinese spoustu uspokojení a zdravotních benefitů. Najděte si čas pro každodenní cvičení a cviky dělejte co nejpečlivěji. Uvidíte, že už během tréninku směrem k 21 opakování každého cviku se začnete cítit lépe.

Jak mi Tibeťané pomohou?


Těchto pět relativně obyčejných a nepříliš náročných cviků dodá správnou rychlost vašim energetickým centrům a s nimi přinese i ozdravení.

Při pravidelném cvičení se budete cítit:

  • zdravější, vitálnější a štíhlejší, protože se zharmonizuje činnost všech žláz s vnitřní sekrecí, a tím se také vyladí hormony ve vašem těle
  • více pozitivně naladěni a plní energie, díky efektivní detoxikaci těla a zpevnění vašich kostí, svalů, zubů a nehtů
  • bude se vám lépe dýchat a snadněji hýbat, protože se prokysličí váš organismus
  • budete mít lepší metabolismus a díky tomu dokonce můžete odbourat i nějaký ten tuk navíc
  • váš lymfatický systém bude pracovat správně a vyloučí z těla včas a efektivně všechny toxiny
  • budete schopni hodit za hlavu zbytečný stres a nervozitu, vaše hladina hormonů vám totiž dodá silnou odolnost
  • budete lépe a snadněji zvládat práci s každodenními povinnostmi a celý svůj život a jeho pozitiva si budete více užívat
  • zpomalíte proces stárnutí pokožky, orgánů, svalů a kostí, zkrátka celého organismu

Ne, opravdu v tom nejsou žádné čáry. Mnohé z těchto účinků se staly realitou pro nespočet cvičitelů tohoto unikátního systému. Je však třeba poznamenat, že k těmto účinkům se dopracujete jen tak, že vynaložíte dostatečně přiměřené úsilí.

Odborníci na tuto sestavu cviků hovoří o minimální době 3 měsíců každodenního cvičení. V praxi tedy pro získání výše uvedených benefitů počítejte alespoň s čtvrtletím pravidelného cvičení.

Jak správně cvičit 5 Tibeťanů?


Cvičit je nejideálnější ráno. Pokud to není možné, tak kdykoliv během dne. Pravidlem ale je, abyste necvičili později než po páté odpoledne. Pozdější cvičení by totiž podle některých zdrojů mohlo mít za následek nabuzení těla energií. To by mohlo být kontraproduktivní se snahou večer usnout. Absolvujte cvičení v pohodlném volném domácím oblečení a ve vyvětrané místnosti. K samotnému cvičení nepotřebujete žádné extra nástroje ani nářadí, jen karimatku nebo alespoň přeloženou deku na podlaze. A můžete začít.

První Tibeťan

Vzpřímeně se postavte na podložku, nohy rozkročte na šířku ramen a rozpažte ruky. Dlaně s prsty u sebe směřují dolů směrem k podložce. Začněte se točit s otevřenýma očima kolem své osy ve směru hodinových ručiček. Otočky si počítejte. Otočte se 21-krát bez přerušení. Pak zůstaňte stát. Dejte si ruce v bok a zhluboka se 2-krát nadechněte. Nadechujte se nosem a vydechujte ústy.

Druhý Tibeťan

Položte se rovnou s nohama nataženýma u sebe na podložku. Ruce si dejte podél těla. Při nádechu nosem zvedejte hlavu jen v krční páteři, až se vám brada dotkne hrudníku. Zároveň s hlavou zvedejte i spojené nohy až přibližně do 90° úhlu. Vydechněte ústy a vraťte se nohama i hlavou zpět na podložku. Celý pohyb by měl být plynulý a hladký. Opakujte cvik 21-krát a vždy se nadechujte nosem při zvedání a vydechujte ústy při ukládání hlavy a nohou zpět na podložku. Po absolvování 21 opakování se postavte. Dejte si ruce v bok a zhluboka se 2-krát nadechněte. Nadechujte se nosem a vydechujte ústy.

Třetí Tibeťan

Klekněte si na podložku s prsty na nohou opřenými o podložku a koleny na šířku ramen. Mějte vzpřímený trup s rozpaženýma rukama, které dlaněmi položíte na zadek nebo pod něj. Celou páteř držte vzpřímeně a pomalu se bradou dotkněte hrudníku. Nadechněte se nosem a současně pomalu zakláňajte hlavu dozadu. Stejně tak i tělo v pase, a to nejvíce jak budete schopni. Ruce opřeny pod zadkem vám pomohou udržet rovnováhu. Po klouzavém pohybu dozadu dokud to půjde vydechněte ústy a opět se klouzavě vracejte do výchozí polohy. Cvik opakujte 21-krát a po něm se 2-krát zhluboka nadechněte – nosem nádech a ústy výdech.

Čtvrtý Tibeťan

Sedněte si na podložku vzpřímeně s rovným hřbetem a nataženýma nohama u sebe. Ruce podél těla položte dlaněmi těsně vedle boků na podložku. Bradou se dotkněte hrudníku. Nadechněte se nosem a plynulým pohybem zvedněte boky a bedra z podložky. Nohy přitom pokrčte v kolenou a opřete si je o chodidla na podložku. Zároveň zakloňte hlavu, kolik jen můžete. Měli byste se dostat do polohy, kdy je váš trup rovnoběžně s podložkou, ale nohy a paže jsou svisle. Pomalu klouzavě se vraťte do výchozí polohy vsedě na podložce. Proveďte cvik 21-krát. Pak se postavte s rukama v bok a 2-krát se zhluboka nadechněte a vydechněte.

Pátý Tibeťan

Lehněte si na podložku. Dejte nohy asi 50 cm od sebe a pak se vzepřete na dlaních a prstech nohou nad podložku se vztyčenou hlavou. Vdechujte nosem a snažte se udržet nohy i ruce napjaté. Potom zároveň zvedejte zadek nahoru a skloňte hlavu k hrudníku. Vaše tělo by mělo vytvářet s podložkou trojúhelník. Při návratu do výchozí polohy těla nad podložkou vydechněte ústy. Na podložku se nespouštějte. Zůstaňte dlaněmi a prsty nohou podepření nad ní a opakujte cvik 21-krát. Pak se opět 2-krát zhluboka nadechněte a vydechněte.

Rada na závěr


Můžete začít cvičit také sestupně.

  Tedy týden cvičit 21-krát každý cvik, další týden dva ubrat a cvičit jen 19-krát každý cvik.

Takto můžete pokračovat a stále ubírat, až ke třem opakování každého cviku. Po absolvování tohoto cyklu pak lze opět zvyšovat až na 21 opakování každého cviku.

Poslouchejte své tělo a cvičte raději s rozvahou a pomaleji. Uspěchaným cvičením si rozhodně nepomůžete.

Rovněž lze jednou týdně cvičení vysadit. Je důležité, aby to bylo jen jeden den, jinak se výsledek na vašem těle dostaví mnohem později než za tři měsíce.

To byste jistě nechtěli, proto se raději disciplinovaně držte svého cíle a cvičte co nejpravidelněji.

Tomáš
 

Dobrý den, jmenuji se Tomáš a jsem autorem tohoto magazínu. Už 20 let se věnuji zdravému životnímu stylu. Zajímám se o alternativní způsoby léčby. V mých článcích vám nabídnu můj názor a hodnocení různých výživových doplňků.

Zanechat komentář 0 reakcí

Napsat odpověď